Telemarketing i handel telefoniczny przypominajÄ… trochÄ™ sztukÄ™ podrywu – bo tak w jednym, jak i w drugim wypadku sporo zależy od statystyki. OczywiÅ›cie sÄ… „podrywacze” lepsi i gorsi – ci pierwsi majÄ… wiÄ™kszÄ… skuteczność, ponieważ wiedzÄ…, że…
…magiczne techniki nie dziaÅ‚ajÄ…!
Sam powiedz, kto w Twoim odczuciu ma wiÄ™ksze szanse na poderwanie dziewczyny w klubie – mężczyzna „X”, który podchodzi i raczy jÄ… jednym z tych oklepanych tekstów typu: „BolaÅ‚o… jak spadaÅ‚aÅ› z nieba?” albo „AnioÅ‚y skryÅ‚y siÄ™ w Twoich oczach”, czy może wymykajÄ…cy siÄ™ wszelkim szablonom „Y”, który zamiast rzucać wyuczonymi truizmami, najpierw studiuje swojÄ… wybrankÄ™, a dopiero potem nawiÄ…zuje kontakt i wykorzystujÄ…c wczeÅ›niej zdobytÄ… wiedzÄ™, budzi w niej pozytywne emocje, sprawiajÄ…c, że nagle to jej zaczyna zależeć bardziej? Odpowiedź jest prosta.
Podobnie jest ze sprzedażą telefonicznÄ… – jaki jest sens stosowania tych samych wyÅ›wiechtanych trików na każdym kliencie, w oczekiwaniu na tego 1 na 30, który wedle statystyk po prostu musi wreszcie zÅ‚apać haczyk?
Niestety, wielu handlowców, mamionych „cudownymi skryptami”, wciąż wierzy, że istnieje coÅ› takiego jak jedna magiczna technika, która jest w stanie skÅ‚onić do zakupu każdego. Być może nawet Tobie zdarzyÅ‚o siÄ™ paść ofiarÄ… takiego nadużycia. Cóż, przynajmniej teraz zdajesz sobie sprawÄ™, że schematy po prostu nie dziaÅ‚ajÄ….
W efekcie tacy sprzedawcy skarżą siÄ™ na swojÄ… pracÄ™ – twierdzÄ… nawet, że telefon to wspóÅ‚czesne narzÄ™dzie tortur, no bo jak inaczej wytÅ‚umaczyć fakt, że każdego dnia trzeba zwlekać siÄ™ z Å‚óżka i siÄ™gać po sÅ‚uchawkÄ™, by nastÄ™pnie caÅ‚y dzieÅ„ użerać siÄ™ z osobami po drugiej stronie kabla?
Druga strona lustra to przy tym przedszkole! Gdyby AlicjÄ™, bohaterkÄ™ powieÅ›ci Lewisa Carrolla, wtÅ‚oczyć do naszych czasów i posadzić w boksie z telefonem przy uchu, każdego ranka budziÅ‚aby siÄ™ ona z okrzykiem: „Choleraaa, znowu do robotyyy!”, podobnie jak wiÄ™kszość telemarketerów. Na szczęście…
…tak wcale być nie musi!
Wyobraź sobie teraz, że wÅ‚aÅ›nie za sprawÄ… sÅ‚uchawki telefonicznej jesteÅ› w stanie w peÅ‚ni zrozumieć czÅ‚owieka po drugiej stronie – umiesz odczytywać jego stan emocjonalny oraz nastawienie, potrafisz też umiejÄ™tnie wychwycić, co tak naprawdÄ™ leży mu na sercu, a w zwiÄ…zku z tym, dlaczego zachowuje siÄ™ tak, jak siÄ™ zachowuje (np. kiedy jest nieprzyjemny, agresywny, obcesowy).
Dysponujesz też narzÄ™dziami, które pozwalajÄ… przeÅ‚amać tÄ™ nieprzychylnÄ… postawÄ™. W zwiÄ…zku z tym, choć spotykasz na swojej drodze najróżniejsze i najdziwniejsze postaci: no bo przecież sÄ… sangwinicy, sÄ… cholerycy, melancholicy i flegmatycy, to jednak Ty jesteÅ› w stanie dogadać siÄ™ z każdym.
Ale prawdziwÄ… satysfakcjÄ™ daje Ci przekonanie do siebie tzw. trudnego klienta, a wiÄ™c takiego, do którego inni handlowcy nie sÄ… w stanie zbliżyć siÄ™ nawet o wÅ‚os. Gdyby to byÅ‚a gra albo film, to ten trudny klient byÅ‚by niewÄ…tpliwie BOSSEM. W rzeczywistoÅ›ci jednak wiÄ™kszość z nich ma do sprzedawców takie, a nie inne podejÅ›cie, ponieważ w przeszÅ‚oÅ›ci zostali skrzywdzeni lub oszukani.
Na szczęście Ty nie musisz posuwać siÄ™ tak nisko, by sprzedać, bowiem zdajesz sobie sprawÄ™, że sianie pożądania musi być oparte na obopólnych korzyÅ›ciach – a Ty wiesz, jak je wychwytywać i akcentować, przez co wÅ‚aÅ›ciwie każdy wygrywa. Ty, bo sprzedaÅ‚eÅ›, i klient, bo otrzymaÅ‚ dokÅ‚adnie to, czego potrzebuje. Wyobraź sobie te możliwoÅ›ci i to, jak bardzo życie staje siÄ™ prostsze, bo…
po prostu: „Dzwonisz, sprzedajesz!”.
Artur Affek w swojej publikacji przekonuje, że sprzedaż może być takÄ… wÅ‚aÅ›nie wyÅ›mienitÄ… zabawÄ…, i że wcale nie trzeba siÄ™ przy tym spinać – znacznie lepiej traktować to jako grÄ™, frajdÄ™ – w której, nawet jeÅ›li raz zdarzy Ci siÄ™ przegrać, przy kolejnej okazji na pewno już wyjdziesz zwyciÄ™sko, bo przecież jesteÅ› silniejszy o nowe doÅ›wiadczenia.
Już samo w sobie „Dzwonisz, sprzedajesz” jest doskonaÅ‚ym przykÅ‚adem tego, jaki efekt może mieć ludzka praca, kiedy podchodzi siÄ™ do niej z poczuciem humoru i dystansem. Ta unikatowa pozycja sprawi, że bÄ™dziesz zrywać boki ze Å›miechu, a przy okazji wyniesiesz z niego bardzo ważnÄ… lekcjÄ™, która mówi, że to, co naprawdÄ™ sprzedajesz, to wcale nie rzeczy.
Ty sprzedajesz stany i emocje!
Produkty to tylko dodatek! JeÅ›li zrobisz należyty użytek z tej wiedzy, przez telefon bÄ™dziesz w stanie osiÄ…gnąć praktycznie wszystko. A do tego czeka CiÄ™ naprawdÄ™ niezÅ‚a frajda! Ale do rzeczy – z tej wyjÄ…tkowej publikacji dowiesz siÄ™ m.in.:
- Jak budować emocje, które sprzedajÄ…?
W rzeczywistoÅ›ci, w sprzedaży wcale nie chodzi o to, aby sprzedać, ale o to, by klient chciaÅ‚ kupić – w czym tkwi subtelna różnica? Dowiesz siÄ™ tego wÅ‚aÅ›nie z lektury „Dzwonisz, sprzedajesz”. Ponadto nauczysz siÄ™ to osiÄ…gać i poznasz sposoby wywoÅ‚ywania pożądanych stanów emocjonalnych u rozmówcy.
- Jak odczytywać treści maskowane między słowami?
Affek przekonuje, że każda wypowiedź skÅ‚ada siÄ™ w istocie z dwóch warstw – wierzchniej i zewnÄ™trznej. Tak wiÄ™c zapewnianie przez klienta, że czegoÅ› „nie potrzebuje”, rzadko kiedy oznacza, że naprawdÄ™ czegoÅ› nie potrzebuje. W wielu wypadkach jego prawdziwy przekaz brzmi: „A co ja z tego bÄ™dÄ™ miaÅ‚?”. WÅ‚aÅ›nie dziÄ™ki temu ebookowi nauczysz siÄ™ wychwytywać RZECZYWISTE oczekiwania klienta!
- Jak przebić siÄ™ przez negatywne nastawienie rozmówcy?
Poznasz moc nastawienia – zarówno wÅ‚asnego, jak i rozmówcy. Odkryjesz też, że zÅ‚y nastrój klienta wcale nie przekreÅ›la Twoich szans na dopiÄ™cie umowy sprzedaży, przeciwnie, stan emocjonalny to coÅ›, co (o ile ma siÄ™ odpowiednie umiejÄ™tnoÅ›ci) Å‚atwo modyfikować. Nauczysz siÄ™ tego z „Dzwonisz, sprzedajesz”.
- Jak dobrze „wyglÄ…dać” przez telefon?
Co ciekawe, chociaż maÅ‚o osób zdaje sobie z tego sprawÄ™, przez telefon „widać” czÅ‚owieka. Nie na darmo mówi siÄ™ przecież: „UÅ›miechaj siÄ™, a Twój rozmówca to zauważy”. Z tej publikacji dowiesz siÄ™, jak wyglÄ…dać dobrze przez telefon, nauczysz siÄ™ także, jak sprawić pozytywne pierwsze wrażenie i co siÄ™ za tym wszystkim kryje…
- Jak badać rozmówcÄ™ za pomocÄ… pytaÅ„?
Podobnie jak nietoperze wykorzystujÄ… proces echolokacji do ustalenia przeszkód na swojej drodze, tak i wytrawny sprzedawca telefoniczny potrafi nakreÅ›lić caÅ‚kiem wyraźny portret psychologiczny swego klienta za sprawÄ… kilku celnych pytaÅ„ – Artur Affek pokaże Ci, jak osiÄ…gnąć taki poziom zaawansowania i przeprowadzi CiÄ™ przez caÅ‚y ten proces!
- Jak walczyć z niemal każdym rodzajem obiekcji klienta?
Podczas zawierania umów klienci majÄ… liczne obiekcje, co, jak siÄ™ wkrótce przekonasz, jest zjawiskiem najzupeÅ‚niej naturalnym, a wrÄ™cz pozytywnym. DziÄ™ki „Dzwonisz, sprzedajesz” poznasz wiÄ™kszość z najczęściej spotykanych obiekcji klientów i zgÅ‚Ä™bisz techniki radzenia sobie z nimi w sposób profesjonalny i fachowy.
- Jak zamknąć sprzedaż?
Z lektury „Dzwonisz, sprzedajesz” dowiesz siÄ™ także, że nieważne jak wspaniale wywiążesz siÄ™ ze wszystkich etapów sprzedaży, jeÅ›li zawiedziesz w tym jednym, ostatnim, jakim jest zamkniÄ™cie sprzedaży, caÅ‚y Twój wysiÅ‚ek pójdzie na marne. Å»eby do tego nie dopuÅ›cić, Artur Affek zapozna CiÄ™ ze skutecznymi, a co najważniejsze, sprawdzonymi metodami dopinania umów! Z tÄ… wiedzÄ… praca stanie siÄ™ wreszcie przyjemnoÅ›ciÄ……
OPINIA CZYTELNIKA
"To zdecydowanie najbardziej efektywny poradnik o sprzedaży przez telefon. Autor krok po kroku przedstawia, jak należy stać siÄ™ rekinem telefonicznej sprzedaży. Pokazuje, że to, co zrobisz przed telefonem i po telefonie do klienta, odróżni Ciebie, profesjonalistÄ™, od reszty w call center. Efektywne techniki sprzedaży (chwyt z papierosem zabija), a wszystko to czyta sie lekko, Å‚atwo i przyjemnie". Mariusz Fotek. PrzedsiÄ™biorca, handlowiec, byÅ‚y konsultant telefoniczny.
Jak widzisz, ebook Artura Affka to bardzo konkretna książka o sprzedaży przez telefon. Nie uÅ›wiadczysz w niej żadnych, równie oklepanych, co nieskutecznych, „uniwersalnych technik” uwodzenia klienta. Zamiast tego otrzymasz znakomicie opisany i rzetelny zbiór niezbÄ™dnych narzÄ™dzi do wykorzystania w pracy telefonicznego handlowca. Ponadto autor wesprze CiÄ™ praktycznymi wskazówkami i nauczy, jak te wskazówki wykorzystać w toku tworzenia wÅ‚asnej, unikatowej techniki sprzedaży.
PamiÄ™taj, że warto eksperymentować i odkrywać nieznane dotÄ…d terytoria, a wszelkie porażki traktować jako lekcjÄ™ i nieuniknionÄ… część tej zabawy – bo tym wÅ‚aÅ›nie musi być praca: zabawÄ…! Dopiero wówczas masz szanse na wymierne efekty!
Dlaczego właśnie Ty powinieneś mieć tę publikację?
- Staniesz siÄ™ lepszym handlowcem – a przez „lepszym” mam na myÅ›li nie tylko bardziej efektywnym, ale też takim, który potrafi utrzymać przy sobie klientów, zdobyć nowych i przede wszystkim: czerpać frajdÄ™ z tego, co robi.
- Staniesz siÄ™ lepszym czÅ‚owiekiem – zgÅ‚Ä™biajÄ…c ludzkÄ… psychikÄ™ oraz usprawniajÄ…c swoje umiejÄ™tnoÅ›ci komunikacyjne, rozwiniesz siÄ™ jako osoba – bÄ™dziesz Å›wietnym pracownikiem, bardziej wyrozumiaÅ‚ym przyjacielem, lepszym kompanem do rozmów i wyjść z przyjacióÅ‚mi, a także skuteczniejszym Å‚owcÄ… serc pÅ‚ci przeciwnej!
- Na nowo odkryjesz radość w życiu – unikniesz takich sytuacji, jak te opisane powyżej. Koniec z porankami uwieÅ„czonymi obowiÄ…zkowym dotychczas okrzykiem: „Choleraaa, znowu do robotyyy!”. Od teraz praca stanie siÄ™ zabawÄ… i wyzwaniem!
- Unikniesz wypalenia zawodowego – choć szczęścia w telemarketingu szuka coraz wiÄ™cej osób, tylko nielicznym udaje siÄ™ coÅ› osiÄ…gnąć na tym polu. Frustracja, jaka wypÅ‚ywa z braku odpowiednich umiejÄ™tnoÅ›ci czy wyników, sprawia, że statystycznie po okoÅ‚o 3 miesiÄ…cach telemarketerzy sÄ… już wypaleni.
- MiÅ‚o spÄ™dzisz czas – warto również zwrócić uwagÄ™ na Å›wietny styl, w jakim zostaÅ‚a napisana ta książka. Affek prezentuje tu szereg przezabawnych obserwacji, szalonych metafor i przykÅ‚adów, które sprawiÄ…, że popÅ‚aczesz siÄ™ ze Å›miechu!
Unikatowa propozycja: WIECZNA GWARANCJA
JesteÅ›my pewni jakoÅ›ci wiedzy zawartej w naszych publikacjach. Dlatego udzielamy wiecznej gwarancji. JeÅ›li zakupiony ebook nie speÅ‚ni Twoich oczekiwaÅ„, bÄ™dziesz mógÅ‚ go zwrócić w dowolnym terminie, odzyskujÄ…c 100% zainwestowanych w niego pieniÄ™dzy.
PamiÄ™taj, że gdziekolwiek zadzwonisz, po drugiej stronie za każdym razem odezwie siÄ™… czÅ‚owiek. A czego pragnÄ… wszyscy ludzie? Pozytywnych emocji, tak wiÄ™c jeÅ›li bÄ™dziesz w stanie im je „sprzedać”, przy okazji sprzedasz również lodówkÄ™, abonament telewizyjny czy termobindownicÄ™!
A do tego, bÄ™dziesz czerpać z tego niekÅ‚amanÄ… przyjemność. Tylko proszÄ™ – nie wierz „na sÅ‚owo” w te wszystkie zapewnienia, bo żadne z nich nie speÅ‚ni siÄ™, jeÅ›li nie wykonasz najważniejszego kroku – wcielenia tych rad w życie!