Każdy dba o swoje. A TY?
(sekrety naturalnej asertywności w pracy)
To, że w tej chwili czytasz ten tekst, nie znaczy, że musisz cokolwiek zrobić lub kupić, prawda?
Bez żadnego poczucia winy w każdej chwili możesz zamknąć tę stronę i wrócić do swoich zajęć. To takie łatwe i nikt nie będzie miał o to do Ciebie pretensji. Pewnie nawet i tak bym nie zauważył, jak po cichu klikasz w krzyżyk i zamykasz okno przeglądarki.Ale to wszystko nie jest takie proste.
Czy równie łatwo potrafisz:
postawić na swoim w pracy
unikając wykorzystywania
przez przełożonych i współpracowników
bez konfliktów, bez poczucia winy i ostatecznie...
BEZ NARAŻANIA SIĘ NA ZWOLNIENIE?
Potrafisz?
Chyba przyznasz, że nie jest to łatwe? Zwłaszcza w czasach recesji, gdy każdy myśli tylko o tym, by za wszelką cenę utrzymać się na swoim stanowisku.
Większość z nas ma spore obawy przed tym, by w pracy otwarcie mówić o tym, co nam się nie podoba, zwłaszcza gdy słuchają tego przełożeni.
A nawet jeśli to robimy, to i tak najczęściej poddajemy się presji i ulegamy różnym żądaniom
i namowom, mimo że wcale nie mamy na to ochoty albo krzyżuje nam to własne plany.
Co powiesz na przykład na takie zdarzenia:
Sytuacja 1Umówiłeś się z rodziną, by wreszcie po wielu tygodniach wspólnie spędzić popołudnie. Chcesz zabrać dzieci do lunaparku, na lody, a potem razem pójść do kina i wieczorem zjeść kolację w restauracji. Niestety, tego właśnie dnia Twój przełożony nagle mówi Ci, byś został po godzinach i zajął się nowym przedsięwzięciem.
Sytuacja 2Twój kolega z działu przez ostatnie tygodnie wyraźnie zawala pracę, co odbija się na Twoim czasie. Musisz często poprawiać jego błędy, co wpływa na to, ile spędzasz w firmie godzin i jak zajmujesz się własnymi obowiązkami. Coś trzeba z tym zrobić.
Sytuacja 3Twój kolega z firmy jedzie na wakacje. Zagaduje Cię, czy byś mu nie pożyczył swojego górskiego roweru. Nie chcesz się na to zgodzić. To Twój ukochany, profesjonalny sprzęt, za który zapłaciłeś kilka tysięcy złotych i dbasz o niego jak o własne dziecko.
Jak sobie radzisz w takich sytuacjach? (Nie zgrywaj bohatera, powiedz szczerze, ja i tak tego nie usłyszę).
Pewnie ze współpracownikami dajesz jeszcze sobie jakoś radę, ale jak odmówić przełożonemu?
TO jest łatwe,
gdy wiesz, jak TO robić!
Gdybym na samym początku tego listu powiedział, że mam Ci do zaproponowania ciekawą książkę
o asertywności, to bardzo możliwe, że w ogóle by Cię to nie zainteresowało. Zobacz, że jest mnóstwo sytuacji, gdy poddajemy się presji i z bólem serca robimy coś, czego w ogóle nie chcemy robić.
MOŻESZ TO ŁATWO ZAKOŃCZYĆ
(RAZ NA ZAWSZE)
Być może w tym momencie brzmi to dla Ciebie jak mocno przesadzona obietnica, co?
Może być tak dlatego, że asertywność wyobrażasz sobie jako ciągłe mówienie “NIE”. To jednak tylko jedna strona asertywności i to wcale NIE NAJWAŻNIEJSZA!
Prawdziwa, naturalna asertywność, która nie wywołuje konfliktów i nie narazi Cię na wyrzucenie z pracy, to przede wszystkim umiejętne mówienie “TAK”.
Gdy posiądziesz umiejętność mądrego zgadzania się na prośby współpracowników i żądania przełożonych, praca stanie dla Ciebie przyjemnością. Nie trzeba wcale agresywnie walczyć o swoje, by to zdobyć.
A gdy w odpowiednim momencie wypowiesz pewne zdanie, największy wróg nie będzie miał się do czego przyczepić i nawet jeśli jest bardzo na Ciebie cięty - błyskawicznie odpuści i wreszcie będziesz mieć spokój.
Wszystko to znajdziesz w książce Własne zdaNIE. Nie tylko w pracy.
Publikacja skupia się nie tylko na różnych nieprzyjemnych sytuacjach w pracy, lecz daje mnóstwo konkretnych wskazówek do zastosowania w codziennym życiu.
Co Ci da nowa umiejętność, zwana asertywnością? Autor książki, Miłosz Karbowski, tak podsumowuje korzyści z przeczytania pozycji:
-
Asertywne postępowanie być może pozwoli Ci zarabiać lepsze pieniądze. Umiejętne mówienie NIE sprawi, że będziesz pracował tyle, na ile jesteś wynagradzany.
Pozwoli Ci poradzić sobie z manipulacją, chamstwem czy nieuczciwością współpracowników lub szefa. Radykalnie obniżysz poziom stresu, dużo lepiej będziesz sobie radził z kłopotami lub przykrościami, jakich każdy z nas czasem doświadcza.
Zdecydowanie poprawisz swoje stosunki z ludźmi, a co za tym idzie, pozycję w firmie. Dbając o siebie, lepiej zrozumiesz także innych, łatwiej zdobędziesz ich szacunek i sympatię.- Będziesz zdolny do bronienia własnych racji.
- Zwiększysz poczucie własnej wartości i pewność siebie.
- Zredukujesz stres związany z kontaktami z innymi ludźmi.
- Nauczysz się kontrolować swoje zachowania.
- Będziesz potrafił jasno, klarownie i pewnie wyrażać własne zdanie oraz uczucia.
- Będziesz działał w sytuacjach problemowych, zamiast od nich uciekać.
- Przyjmiesz odpowiedzialność za swoje postępowanie i za swoją sytuację.
- Będziesz szczery wobec samego siebie, co do swoich możliwości, a także ograniczeń, dzięki czemu w pełni wykorzystasz swój potencjał.
- Nie pozwolisz nikomu „wejść sobie na głowę”, nauczysz się odmawiać.
- Nie przegapisz żadnej szansy, by poprawić warunki, na jakich lub w jakich pracujesz.
- Staniesz się swoim najlepszym, wyrozumiałym przyjacielem.
Obejrzyj jak autor, Miłosz Karbowski, odpowiada na pytanie
"Jak mówić NIE szefowi i skutecznie negocjować podwyżkę?"
Możesz je w całości obejrzeć tutaj.
Jak to możliwe?
Jestem przekonany, że jesteś na tyle rozsądną osobą, że nie łudzisz, się, iż samo przeczytanie tego poradnika nagle zmieni Cię w zupełnie innego człowieka.
To dobrze. Czeka na Ciebie sporo gotowych recept do zastosowania w każdej sytuacji, oraz ćwiczeń, dzięki którym nikt Cię NIE ZASKOCZY swoją prośbą lub pozornie niewinnym pytaniem.
Między innymi:
- Ze dziwieniem odkryjesz, czym naprawdę jest asertywność i jak w prosty i naturalny sposób może stać się jedną z Twoich podstawowych cech.
- Jak zostać... SAMOCHWAŁĄ i dzięki temu czuć się wspaniale w każdej sytuacji, nawet najbardziej nieprzyjemnej i stresowej.
- Poznasz 10 sposobów na dodanie sobie otuchy i pewności siebie, nawet gdy wszystko jest przeciw Tobie i nie stać Cię na choćby jedną pozytywną myśl o sobie.
- Nauczysz się 7 łatwych ćwiczeń, które pomogą Ci przełamać największe obawy i błyskawicznie wzmocnią Twoją pewność siebie.
- TO JEST NIEZŁE: Dowiesz się, jak skutecznie wmówić sobie pewność siebie za każdym razem, gdy tylko się odzywasz.
- Poznasz 12 sprawdzonych porad, jak przeżyć pierwsze dni nowej pracy, by od razu budować sobie mocną pozycję i autentyczną sympatię współpracowników.
- Odkryjesz 4 zasady reagowania na konflikty w pracy, by nie rujnowały Ci życia i kariery. Poznasz ostateczny sposób na radzenie sobie z każdym szefem, poprzez budowanie grubej nici porozumienia.
- Nauczysz się reagować na najgorszy rodzaj krytyki: Nigdy-Zawsze-Wszyscy.
- I TO, NA CO PRAWDOPODBNIE CZEKASZ: 10 wskazówek, jak i kogo prosić o podwyżkę, by ją dostać!
- Oraz wiele innych porad, których nie sposób tu wymienić, bo pomogą Ci one lepiej sobie radzić
w każdej sytuacji życiowej...
Zobacz opinie osób, które przeczytały tę książkę:
-
Z powodu braku asertywności cierpiało moje życie zawodowe
i osobiste, a nawet zdrowie. Postanowiłam coś z tym zrobić
i wzięłam do rąk tę książkę. Poprzez sumienne studiowanie każdej strony, dokładne wykonanie zawartych w niej ćwiczeń, krok po kroku, mogę teraz bez wahania nazwać się osobą asertywną.
Wiele poradników dostarcza nam mnóstwo niepotrzebnych informacji, które szybko wylatują z głowy. Ta pozycja pozwala uzyskać wyselekcjonowaną wiedzę bez zaśmiecania jej zbędną treścią. Daje szansę zdobycia doświadczenia oraz wypracowania trwałych umiejętności i postaw. Naprawdę! Czytając tę książkę, czułam się jak podczas profesjonalnego warsztatu treningowego.
Lekkość pióra autora, przykłady z życia wzięte, przyprawione barwnym słownictwem sprawiają, że tej publikacji nie odłożysz na półkę po kilku stronach.
Obecnie buduję lepsze relacje z otoczeniem, nie tylko w pracy. Dzięki temu zachowuję dobrą kondycję psychiczną i fizyczną. Żyję w zgodzie z tym, czego JA chcę i potrzebuję, przy jednoczesnym poszanowaniu praw innych. Nie poddaję się konformistycznym zachowaniom, co daje mi siłę i energię do osobistego rozwoju. Dzięki temu mogę wyznaczać sobie kolejne cele i szczerze cieszyć się czasem spędzonym z ludźmi. Ty też możesz ułatwić sobie życie! Szczerze zachęcam Cię do spędzenia miłych chwil z samym sobą podczas lektury tej książki. -
-
Czy zdarzają Wam się sytuacje, w których czujecie, że coś jest nie tak, choć wydajecie się naturalni, a Wasze zachowanie jak najbardziej odpowiednie? Czy często dzieje się tak w Waszym miejscu pracy?
Z każdą kolejną stroną książki Miłosza zaczęły pojawiać się u mnie właśnie takie wątpliwości i pytania. Publikacja sprowokowała mnie do analizy moich zasad postępowania, dostarczając bardzo wielu cennych odpowiedzi. Najkrócej to ujmując - jestem pewien, że wyniknie z tego coś dobrego, po prostu będę lepszym, szczęśliwszym pracownikiem i człowiekiem. Poza tym, co bardzo ważne, dzięki poczuciu humoru autora wiele razy podczas lektury nieźle się ubawiłem!
Chyba już wiesz, o czym jest ten poradnik? Najlepiej będzie, jeśli po prostu go sprawdzisz. Pamiętasz, że możesz go teraz spokojnie zamówić, a gdyby nie spełnił Twoich oczekiwań, w każdej chwili zwrócić?
Unikatowa propozycja: WIECZNA GWARANCJA
Przeczytaj, aby dowiedzieć się, dlaczego zakupy u nas są w 100% bezpieczne
Jesteśmy pewni jakości wiedzy, którą wydajemy
i prezentujemy w naszym Wydawnictwie. Dlatego udzielamy specjalnej gwarancji, aby Twoje zakupy były absolutnie bezpieczne. Jeśli zakup nie spełni Twoich oczekiwań możesz dokonać zwrotu, odzyskując 100% wydanych na niego pieniędzy.
Wiesz, możesz spokojnie i asertywnie odrzucić tę ofertę, ale czy coś w ten sposób zyskasz? Obawiam się, że nie. Kiedy jednak zamówisz książkę, coś zacznie się dziać. Co? Przekonaj się :).