Jak szybko poznać elementy programowania w tych dwóch jÄ™zykach? (dla bardziej zaawansowanych)
StandardowÄ… metodÄ… jest uczenie siÄ™ programowania "jÄ™zyk po jÄ™zyku". A co powiesz na dwa w jednym? Co gdybyÅ› przy okazji zagÅ‚Ä™biania siÄ™ w szczegóÅ‚y danej instrukcji w Delphi dowiedziaÅ‚ siÄ™ od razu, jak to samo robi siÄ™ w C++ Builderze?
Te dwa środowiska programistyczne dominują teraz w firmach, to w nich powstaje większość spersonalizowanych aplikacji bazodanowych dla małych i średnich przedsiębiorstw.
Jak łatwo budować aplikacje o normalnym
("windowsowym") wyglÄ…dzie?
NapisaÅ‚eÅ› kiedyÅ› program, który dziaÅ‚aÅ‚ w konsoli? ByÅ‚eÅ› dumny ze swojego dzieÅ‚a, a jednak znajomi nie potrafili docenić piÄ™kna tekstowego interfejsu?
Odkryj coÅ›, co pozwoli Ci w Å‚atwy sposób budować aplikacje wyglÄ…dajÄ…ce, jak profesjonalne programy pod Windows... Delphi i C++ Builder to 32 bitowe, w peÅ‚ni obiektowe, zintegrowane Å›rodowiska RAD (ang. Rapid Application Development) do szybkiego tworzenia aplikacji w systemie operacyjnym Windows.
Ta książka odkryje przed TobÄ… bardziej zaawansowane techniki pisania programów w Delphi i C++ Builderze. JeÅ›li dopiero zaczynasz programować, zapoznaj siÄ™ z jej pierwszÄ… częściÄ…, która jest dostÄ™pna tutaj.
DziÄ™ki zaznaczeniu kolorem fragmentów dotyczÄ…cych danego jÄ™zyka programowania, a także zrzutom z ekranu, bÄ™dziesz miaÅ‚ caÅ‚y czas pewność, że wiesz, o co chodzi.
Co znajdziesz w tym ebooku?
(Poprzednie rozdziały znajdziesz w pierwszej części książki. Aby dowiedzieć się więcej na jej temat, kliknij tutaj.)
- Tablice. W rozdziale dowiemy siÄ™ w jaki sposób deklarujemy tablice jedno- i dwuwymiarowe, na czym polega sortowanie bÄ…belkowe oraz o tym, że tablice przechowujÄ… nie tylko liczby, ale również teksty.
- Podprogramy. W rozdziale dowiemy się co to są podprogramy i do czego można je wykorzystać, jak definiujemy procedury i funkcje, jak przekazujemy informacje procedurom i funkcjom, co to są zmienne globalne i lokalne oraz co to jest rekurencja.
- Elementy grafiki. W rozdziale nauczymy się pisać proste programy graficzne w Delphi i C++ Builder oraz przedstawimy graficzny przykład programu rekurencyjnego.
- Przechowywanie informacji w rekordach i w strukturach. RozdziaÅ‚ zawiera informacje o rekordach i strukturach oraz w jaki sposób te informacje sÄ… przechowywane w jÄ™zyku Delphi i C++ Builder.
- Elementy programowania obiektowego. W rozdziale poznamy elementy programowania obiektowego, nauczymy się pisać proste programy zawierające obiekty oraz dowiemy się na czym polega hermetyzacja danych, dziedziczenie i polimorfizm.
- Operacje wejścia/wyjścia - część II. Pliki. W rozdziale opowiemy co to są pliki oraz dowiemy się jak zapisywać informacje do pliku i jak je odczytywać.
- Wskaźniki. Ten rozdziaÅ‚ przybliży nam zawiÅ‚oÅ›ci wskaźników oraz poznamy w nim sposoby przekazywania parametrów przez wskaźnik i przez referencjÄ™.
- Zmienne dynamiczne. W rozdziale omówiono różnicÄ™ pomiÄ™dzy zmiennymi statycznymi a zmiennymi dynamicznymi oraz jak przydzielać i zwalniać pamięć dla zmiennych dynamicznych.
- Algorytmy numeryczne. W rozdziale omówiono kilka wybranych algorytmów numerycznych.
Uwaga! Powyższe rozdziały to nie wszystko - jest jeszcze dodatek. Zobacz, co zawiera:
D1. Formatowanie Å‚aÅ„cuchów tekstowych
D2. Wybrane systemowe procedury konwersji typu
D3. Standardowe procedury obsługujące pliki (Delphi)
D4. WyÅ›wietlanie komunikatów
D5. WartoÅ›ci parametru Flags dotyczÄ…ce liczby i rodzaju przycisków
D6. Grafika w Delphi i w C++ Builder
"UmiejÄ™tność pisania programów w różnych jÄ™zykach programowania, to wyzwanie dzisiejszych czasów adresowane
do mÅ‚odych programistów."
O autorze:
MirosÅ‚aw J. Kubiak jest absolwentem Uniwersytetu MikoÅ‚aja Kopernika w Toruniu, na którym ukoÅ„czyÅ‚ fizykÄ™. Obecnie pracuje jako nauczyciel informatyki w Zespole SzkóÅ‚ Technicznych i w II LO w GrudziÄ…dzu. Jest autorem ponad 60 publikacji naukowych, popularnonaukowych i innych, m. in. z fizyki, astronomii, archeoastronomii oraz nauczania na odlegÅ‚ość.
W 1991 roku na miÄ™dzynarodowym konkursie zorganizowanym przez Centre Informatique Pedagogique w Genewie (Szwajcaria) zajÄ…Å‚ IX miejsce za edukacyjny program komputerowy: Numeryczne caÅ‚kowanie równania Schrödingera.
Jest autorem trzech podrÄ™czników dotyczÄ…cych nauczania na odlegÅ‚ość (dwa z nich wydaÅ‚o wydawnictwo MIKOM), SÅ‚ownika technologii informacyjnej (MIKOM 1999) oraz podrÄ™cznika ProgramujÄ™ w jÄ™zykach Turbo Pascal i C/C++ (MIKOM 2001), w którym w sposób nowatorski zaproponowaÅ‚ równolegÅ‚Ä… naukÄ™ w dwóch jÄ™zykach programowania Turbo Pascal i Turbo C/C++. Jest on również autorem trzech innych podrÄ™czników: ProgramujÄ™ w jÄ™zykach Turbo Pascal i Delphi Pascal (MIKOM 2003), ProgramujÄ™ w jÄ™zykach C/C++ i C++ Builder (MIKOM 2003) oraz JÄ™zyk C# dla pasjonatów C/C# (MIKOM 2004).
A teraz skorzystaj z prostego formularza poniżej, by już za chwilę zgłębiać bardziej zaawansowane techniki programowania w Delphi i C++ Builderze: